Miettikää palveluprosessianne. Suunnitelkaa Kykyviisarin alku- ja seurantakyselyt asiakasprosessiin.
- Mihin kohtaan prosessia Kykyviisari istuu, esim. alkukartoitukseen?
- Missä kohtaa olisi luontevinta arvioida muutosta? On tärkeä miettiä etukäteen, missä palveluprosessin vaiheessa tehdään alkukysely ja milloin seurantakysely. Jos palvelu on pitkäkestoinen, ensimmäinen seuranta on hyvä tehdä kolmen kuukauden kohdalla.
- Anna vastaajan valita itselleen sopivin vastaamisen tapa. Vastaaminen on mahdollista haastatellen asiakastapaamisella ja sähköisen linkin tai etukäteen lähetetyn paperilomakkeen avulla. Vastaaja voi myös itse täyttää tapaamisessa kyselyn sähköisesti tai paperilla. Vastaaminen on mahdollista myös itsenäisesti ryhmässä. Lisätietoa vastaamisen tavoista löydät Kykyviisarin käyttöoppaasta sivulta 8.
- Vastaamisen tavasta riippumatta oleellista on, että vastaukset syötetään Kykyviisari-palveluun. Vain se mahdollistaa vastaajalle henkilökohtaisen palautteen ja tietojen tallentumisen. On tärkeätä muistaa, että jokaisen vastaajan kanssa käydään Kykyviisarin antama tulos ja palaute läpi.
Jos palveluprosessi on epäselvä tai muutoksessa, voitte miettiä millainen prosessin tulisi olla ja mihin kohtaa Kykyviisari istuisi siinä parhaiten. Esimerkiksi korvaako Kykyviisari jonkin vaiheen kokonaan vai tuoko se jonkin uuden vaiheen prosessiin vai muuttuuko koko prosessi?