Työterveyslaitos palkkasi 100-vuotiaan Suomen kunniaksi 100 kesätyöntekijää ”Nuoret valtaavat Työterveyslaitoksen” -tempauksessa. Kysyimme nuorilta, mitä he haluavat työpaikoiltaan vuonna 2030. Ryhmä 15-18-vuotiaita #ttlkesätyö-nuoriamme suunnitteli ja toteutti aiheesta videon.

Video sai ensiesityksensä SuomiAreenalla Porissa ”Suomalaisen työn catwalk: #MissSuomiMenee?” –tapahtumassa. Tapahtuma voitti SuomiAreenan innovatiivisin tilaisuus -palkinnon. Järjestimme tilaisuuden yhdessä Suomalaisen työn liiton, Tekesin ja Työelämä2020-hankkeen kanssa osana Made by Finland -kampanjaa.

Kampanja jatkui lokakuussa Avoimet ovet –tapahtumalla, jolloin toimintaamme tutustui yli 600 kiinnostunutta ympäri Suomen. Yrityksiä innostimme mukaan ”Satasella mukaan” –kampanjalla ja työterveyshuollon ja työsuojelun ammattilaisia Työterveyspäivillä syyskuussa. Paikalla oli 649 osallistujaa.
Vuonna 2018 jatkamme #ttlkesätyö-teemalla ja työllistämme Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa yhteensä 101 nuorta. Haastamme muutkinSuomen työpaikat nuoria työllistäviin talkoisiin!

#24työniloa-joulukalenteri

Suomalaiselle työelämälle lahjoittamamme #24työniloa-joulukalenterimme antoi 24 lahjaa työntekijöille ympäri Suomen. Joulupukki pakkasi kalenteriluukkuihin työn iloa,
oman paketin saivat mm. vuorotyöläiset, yrittäjät, esimiehet, maahanmuuttajat, ammattikoululaiset, kokoustajat, ajanhallitsijat, someniskan välttäjät, vyötärön etsijät ja runojen ystävät. Kalenteri levisi Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa hashtagilla #24työniloa. Somessa kampanja sai noin puoli miljoonaa päivitysnäyttöä ja kalenterin luukuissa käytiin 56 000 kertaa.

Palatko loppuun vai palaudutko?

#Palaudu!-kampanjamme haki osallistujia yrittäjien työkykyä ja työstä palautumista edistävään tutkimukseen. Tutkimuksessa käytettävä Palaudu!-mobiilisovellus ohjaa parempaan stressinhallintaan, työajan tehostamiseen, palautumista edistävään liikuntaan ja ruokatottumuksiin sekä hyvään uneen. Kampanja rekrytoi tänä vuonna toteutettavaan tutkimukseen yli 1 200 yksin- ja mikroyrittäjää.

Sotelainen nostaa henkilöstön näkökulmaa esiin Sote-uudistuksessa

Yhteistyössä sote-alan ammattiliittojen kanssa ideoitu Sotelainen-verkkosivusto (www.ttl.fi/sotelainen) antaa äänen kentällä toimiville sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille. Näin tuemme henkilöstöä tulevassa maakuntauudistuksessa ja siihen liittyvissä laajoissa sote-alan organisaatiomuutoksissa. Somessa viestimme #sotelainen-aihetunnisteella.

Mediassa puhuttiin muun muassa työajoista ja robotiikasta

Työterveyslaitoksen nostamat aiheet näkyivät myös median otsikoissa. Parhaiten näkyvyyttä saivat työaikalakiin, kemikaaleihin, robotiikkaan ja sairauspoissaoloihin liittyvät näkemyksemme ja tutkimustuloksemme.

Verkkopalvelussamme vierailtiin 1,36 miljoonaa kertaa

Verkkopalvelussa keskityimme vuonna 2017 erityisesti verkkopalvelun sisällöntuotantoon, koulutusten ja palvelujen markkinointiin, hakukoneoptimointiin ja verkkoanalytiikkaan. Kehitimme digitaalisille oppimateriaaleille uuden julkaisualustan sekä uudistimme tapahtumien verkkosivut.
Suosituimpia verkkosisältöjämme olivat muun muassa työhyvinvointiin, työpaikkakiusaamiseen, ergonomiaan sekä ammattitauteihin liittyvät asiat.

Verkkopalveluissamme vierailtiin vuonna 2017 noin 1,36 miljoonaa kertaa ja katseltujen sivujen kokonaismäärä oli lähes 3 miljoonaa. Mobiilikäyttäjien osuus kaikista kävijöistä oli noin 35 %. Tarkemmin  avainlukuihimme voi tutustua täällä.

Työpiste

Työpiste-verkkolehden luetuimmat jutut käsittelivät työyhteisön vuorovaikutuksen parantamista, työuupumuksen torjuntaa, turhan aivokuorman keventämistä ja johtamista.

Uutuutena podcastit ja digitaalinen markkinointi

Uutena viestintäformaattina otimme käyttöön podcastit. Kymmenen Työkyky käyttöön -podcastin sarjamme on osa hallituksen Osatyökykyisille tie työelämään –kärkihanketta, joka tähtää siihen, että osatyökykyiset jatkavat työelämässä tai työllistyvät avoimille työmarkkinoille.
Podcastimme löytyvät Työterveyslaitoksen Soundcloud-tililtä .

Otimme alkuaskeleet myös digitaalisessa markkinoinnissa, jonka kehittämistä jatketaan vahvasti 2018.