Hybridityö haltuun
Etä- ja hybridityö mahdollistaa parhaimmillaan joustavan työn ja helpottaa työn ja muun elämän yhteensovittamista. Pahimmillaan se tekee meistä uupuneita videotapaamisten orjia. Miten tässä näin kävi? Miten etätyötä sitten kannattaa johtaa ja mikä on johtamisen olemus hajautuneessa työympäristössä? Mitä on etä- ja hybridityössä vaadittava osaaminen työn organisoinnin, sujuvan aivotyön ja palautumisen kannalta? Hybridityö haltuun koulutus tarjoaa sinulle käytännön tietoa ja välineitä oman organisaatiosi arkeen ja tapoihin tehdä työtä.
Tavoite ja hyödyt
Kolmen webinaarin sarjassa saat käytännön työkaluja oman työpaikkasi viestinnän ja yhteistyön kehittämiseen. Tämän lisäksi lisäät ymmärrystäsi hybridityöhön liittyvistä työn murroksen ilmiöistä ja työhyvinvointihaasteista.
Tavoitteena on, että pystyt kehittämään monipaikkaisen, hajautuneen työyhteisön toimintatapoja sekä työn sujuvuutta että työhyvinvointia parantavaan suuntaan.
Lisäksi tutustut webinaarisarjan aikana itse kokeillen muutamiin erilaisiin virtaalifasilitoinnin menetelmiin.
Sisältö
Osa 1: Etänä vai lähinä
3.6.2024 klo 12.30 - 14.00
* hajautunut tiimi työn perusyksikkönä
* palautuminen ja hyvinvointi hybridiarjessa
työn murroksen vaikutukset ajattelutyöläisen arkeen
* ajanhallinnasta työn ennakointiin
Osa 2: Viestiviidakko kuriin
10.6.2024 klo 12.30 - 14.00
* aivotyön kuormitustekijät kuriin
* rauhaa viestikaaokseen
* virtuaalisen työtilan fiksu elinkaari
* eriaikaisten työtapojen mahdollisuudet
Osa 3: Erillään yhdessä
17.6.2024 klo 12.30 - 14.00
* virtuaalisuus vaatii valmistelua ja osaamista
* hybridikokouksen haasteet
* hybridityössä tarvittavat osaamiset
Kohderyhmä
Valmennus soveltuu kaikille esihenkilötyötä tekeville, henkilöstöhallinnan ammattilaisille sekä työyhteisön käytäntöjä, viestintää tai IT-järjestelmiä kehittäville henkilöille sekä työsuojelun toimijoille ja luottamushenkilöille.