Seitsemän luetuinta juttua ajanhallinnasta

Miten priorisoida työtehtävät? Kuinka vähentää keskeytyksiä? Mikä tepsii aloittamisen vaikeuteen? Näihin kysymyksiin löytyy vastaus luetuimmista ajanhallintajutuistamme.
-

Kiireelle, keskeytyksille ja liian tiukoille aikatauluille on mahdollista tehdä jotain. Keskittymistä vaativaan työhön voi järjestää aikaa ja rauhaa. Keinoja on parasta miettiä yhdessä esihenkilön ja työyhteisön kanssa.

Nämä ovat keskeisiä viestejä ajanhallintaa käsittelevissä jutuissa, jotka on julkaistu Työterveyslaitoksen Työpiste-verkkolehdessä. Listasimme kaikkien aikojen luetuimmat juttumme ajankäytöstä ja -hallinnasta.

Juttuihin haastatellut asiantuntijat antavat vinkkejä muun muassa turhan aivokuorman keventämiseen, töiden priorisointiin ja työkaverin ajankäytön kunnioittamiseen. 

TOP 7 -ajanhallintajutut:

  1. Selätä turha aivokuorma töissä – loman jälkeen on hyvä aloittaa
  2. Viisi vinkkiä parempaan ajanhallintaan työssä
  3. Pomodoro-tekniikka vähentää aloittamisen vaikeutta ja auttaa keskittymään
  4. Ylimääräinen puuhastelu vie asiantuntijan aikaa
  5. Työtehtävien priorisointi auttaa ajanhallinnassa – kiireellinen pyyntö ei aina ole tärkein
  6. Tuottaako tehtävään tarttuminen vaikeuksia? Kärsitkö vetkuttelusta? Tästä ilmiössä on kyse
  7. Kunnioita työkaverisi ajankäyttöä – mieti, ennen kuin lähetät palaverikutsun

Avainsanat

Jaa sisältö somessa!