Kolme henkilöä keskustelee valoisassa toimistossa ja taustalla useampi henkilö työskentelee tietokoneiden ääressä.
Toteutustapa
Tapahtuma

Miten vahvistaa työyhteisön muutoskyvykkyyttä?

Kuinka yritykset voivat kehittää valmiuksiaan kohdata muutoksia ja vahvistaa työyhteisön resilienssiä?

Maksuttomassa webinaarissa saat käytännönläheisiä vinkkejä työhyvinvoinnin tukemiseen, muutostilanteiden johtamiseen ja koko organisaation muutoskyvykkyyden rakentamiseen. 

Tervetuloa mukaan torstaina 25.9.2025 klo 12–15.
 

Webinaari on maksuton

Ajankohta
25.09.2025
Kesto
klo 12–15 (3 h)
Paikkakunta
Webinaari
Ilmoittautumisaika
06.05. – 23.09.2025

Tavoite ja hyödyt

Organisaatioiden toimintaympäristöt ovat jatkuvassa muutostilanteessa, mikä haastaa myös työyhteisöjä ja johtamista. Muutoskyvykkyys eli resilienssi ei ole vain yksilön ominaisuus, vaan koko työyhteisön ja sen rakenteiden kyky sopeutua ja toimia tarkoituksenmukaisesti muutostilanteissa.

Webinaarissa saat ajankohtaista tietoa siitä, miten muutoskyvykkyyttä voidaan tukea työpaikoilla. Asiantuntijat eri organisaatioista jakavat esimerkkejä hyvistä käytännöistä. Kuulet muun muassa työhyvinvoinnin johtamisesta muutoksissa, strategisesta resilienssistä sekä kokonaisvaltaisesta muutoskyvystä arvaamattomassa toimintaympäristössä

Tarjoamme käytännönläheisiä työkaluja ja oivalluksia, joilla työyhteisöt voivat kehittää valmiuksiaan kohdata ja hallita muutoksia – ja samalla edistää hyvinvointia ja kestävää kasvua. 

Sisältö

12.00 Tervetuloa  
Taina Pääkkönen, vanhempi asiantuntija, Työterveyslaitos 
Johanna Niemistö, asiantuntija, Enterprise Europe Network (EEN) -verkosto, Helsingin seudun kauppakamari

12.05 Työhyvinvointi muutostilanteessa
Miira Heiniö, vanhempi asiantuntija, Työterveyslaitos 

12.30 Muutoskyvykkyys ja jatkuva kehittyminen monipaikkaisessa työyhteisössä
Heli Miinin, toimitusjohtaja, Jamkicks osakeyhtiö

12.45 Kysymyksiä ja keskustelua

12.55 PK-yritysten näkökulmia strategiseen resilienssiin
Taina Eriksson, tutkimusjohtaja, Turun yliopisto 

13.20 Content Unionin hyviä käytäntöjä muutostilanteissa
Marjuska Kaukomies, toimitusjohtaja, Content Union Oy 

13.35 Kysymyksiä ja keskustelua

13.45 Tauko 

13.55 Resilienssi kansallisella tasolla
Liisa Virolainen, kehityspäällikkö, Valtiokonttori

14.20 Neova-Kekkilän hyviä käytäntöjä muutostilanteissa
Jenni Nevasalo, Chief HR Officer, Neova Oy

14.35 Kysymyksiä ja keskustelua

14.45 Yhteenveto ja kotiin viemiset 
Johanna Niemistö ja Taina Pääkkönen 

15.00 Tilaisuus päättyy 


Tilaisuus tallennetaan. Tallenne on saatavilla viimeistään kahden viikon kuluttua tilaisuudesta osoitteessa: www.ttl.fi/digiajan-tyo/tapahtumat

 

Kohderyhmä

Tapahtuma on suunnattu erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten edustajille sekä henkilöille, jotka työskentelevät pk-yritysten tukena esimerkiksi kehittämis- tai asiantuntijatehtävissä. Webinaari sopii myös kaikille, joita resilienssi ja työyhteisön muutoskyvykkyys kiinnostavat. 

 

Webinaarin järjestävät Työterveyslaitos ja Suomen Enterprise Europe Network (EEN) -verkoston toimijat osana yhteistyötä Euroopan työterveys- ja työturvallisuusviraston (EU-OSHA) kanssa sekä Muutoskyvykkyys menestystekijänä -hanke. 

Lisätiedot

Ilmoittautuminen ja käytännön asiat: viestinta [at] osg.fi (viestinta[at]osg[dot]fi)

Ohjelma: fop.finland [at] ttl.fi (fop[dot]finland[at]ttl[dot]fi) 

EU-OSHAn, Työterveyslaitoksen ja Business Finlandin EEN-verkoston logot.