Miten vahvistaa työyhteisön muutoskyvykkyyttä?
Kuinka yritykset voivat kehittää valmiuksiaan kohdata muutoksia ja vahvistaa työyhteisön resilienssiä?
Maksuttomassa webinaarissa saat käytännönläheisiä vinkkejä työhyvinvoinnin tukemiseen, muutostilanteiden johtamiseen ja koko organisaation muutoskyvykkyyden rakentamiseen.
Tervetuloa mukaan torstaina 25.9.2025 klo 12–15.
Tavoite ja hyödyt
Organisaatioiden toimintaympäristöt ovat jatkuvassa muutostilanteessa, mikä haastaa myös työyhteisöjä ja johtamista. Muutoskyvykkyys eli resilienssi ei ole vain yksilön ominaisuus, vaan koko työyhteisön ja sen rakenteiden kyky sopeutua ja toimia tarkoituksenmukaisesti muutostilanteissa.
Webinaarissa saat ajankohtaista tietoa siitä, miten muutoskyvykkyyttä voidaan tukea työpaikoilla. Asiantuntijat eri organisaatioista jakavat esimerkkejä hyvistä käytännöistä. Kuulet muun muassa työhyvinvoinnin johtamisesta muutoksissa, strategisesta resilienssistä sekä kokonaisvaltaisesta muutoskyvystä arvaamattomassa toimintaympäristössä
Tarjoamme käytännönläheisiä työkaluja ja oivalluksia, joilla työyhteisöt voivat kehittää valmiuksiaan kohdata ja hallita muutoksia – ja samalla edistää hyvinvointia ja kestävää kasvua.
Sisältö
12.00 Tervetuloa
Taina Pääkkönen, vanhempi asiantuntija, Työterveyslaitos
Johanna Niemistö, asiantuntija, Enterprise Europe Network (EEN) -verkosto, Helsingin seudun kauppakamari
12.05 Työhyvinvointi muutostilanteessa
Miira Heiniö, vanhempi asiantuntija, Työterveyslaitos
12.30 Muutoskyvykkyys ja jatkuva kehittyminen monipaikkaisessa työyhteisössä
Heli Miinin, toimitusjohtaja, Jamkicks osakeyhtiö
12.45 Kysymyksiä ja keskustelua
12.55 PK-yritysten näkökulmia strategiseen resilienssiin
Taina Eriksson, tutkimusjohtaja, Turun yliopisto
13.20 Content Unionin hyviä käytäntöjä muutostilanteissa
Marjuska Kaukomies, toimitusjohtaja, Content Union Oy
13.35 Kysymyksiä ja keskustelua
13.45 Tauko
13.55 Resilienssi kansallisella tasolla
Liisa Virolainen, kehityspäällikkö, Valtiokonttori
14.20 Neova-Kekkilän hyviä käytäntöjä muutostilanteissa
Jenni Nevasalo, Chief HR Officer, Neova Oy
14.35 Kysymyksiä ja keskustelua
14.45 Yhteenveto ja kotiin viemiset
Johanna Niemistö ja Taina Pääkkönen
15.00 Tilaisuus päättyy
Tilaisuus tallennetaan. Tallenne on saatavilla viimeistään kahden viikon kuluttua tilaisuudesta osoitteessa: www.ttl.fi/digiajan-tyo/tapahtumat
Kohderyhmä
Tapahtuma on suunnattu erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten edustajille sekä henkilöille, jotka työskentelevät pk-yritysten tukena esimerkiksi kehittämis- tai asiantuntijatehtävissä. Webinaari sopii myös kaikille, joita resilienssi ja työyhteisön muutoskyvykkyys kiinnostavat.
Webinaarin järjestävät Työterveyslaitos ja Suomen Enterprise Europe Network (EEN) -verkoston toimijat osana yhteistyötä Euroopan työterveys- ja työturvallisuusviraston (EU-OSHA) kanssa sekä Muutoskyvykkyys menestystekijänä -hanke.
Lisätiedot
Ilmoittautuminen ja käytännön asiat: viestinta [at] osg.fi (viestinta[at]osg[dot]fi)
Ohjelma: fop.finland [at] ttl.fi (fop[dot]finland[at]ttl[dot]fi)