
Kvalitetsverktyg för utvärdering av företagshälsovårdens kvalitet
Kunskap skapar en grund för utveckling av kvalitet och samarbete inom verksamheten. Verktygen för utvärdering hjälper dig att producera aktuell information även för det kvalitetssystem som lagen kräver.
När du vill förbättra kvaliteten eller effektiviteten, avslöjar verktygen vad som ska utvecklas
Verktygen för utvärdering av kundnöjdhet och självutvärdering inom företagshälsovården ger dig ett smidigt stöd för att utveckla företagshälsovårdsverksamheten. Med hjälp av kvalitetsverktygen
- kan ni utvärdera företagshälsovårdssamarbetes kvalitet – motsvarar er företagshälsovårds tjänster kundernas behov och förväntningar
- får ni stöd för främjande av samarbete och partnerskap
- får ni värdefull information för att utveckla allt mer kundorienterade tjänsteprocesser
- får ni säkerhet om kvaliteten på och resultaten av er verksamhet
- kan ni utifrån det nationella jämförelsematerialet granska kvaliteten på er verksamhet i förhållande till andra företagshälsovårdsaktörer.
Kvalitetsnycklarna är lättanvända elektroniska verktyg
Företagsnyckeln
Med hjälp av företagsnyckeln kan du fördjupa dig i kvaliteten på företagshälsovårdssamarbetet med era företagskunder och hur tjänsterna fungerar och hur smidigt samarbetet löper.
Kundnyckeln
Med hjälp av kundnyckeln kartlägger ni förväntningarna och kundnöjdheten bland de personkunder som anlitar företagshälsovårdens tjänster.
Kvalitetsnyckeln är ett verktyg för självutvärdering
Med kvalitetsnyckeln utvärderar du kvaliteten på verksamheten, resultaten och de interna processerna i din egen företagshälsovårdsorganisation. Med hjälp av nyckeln identifierar du utvecklingsobjekt för att bygga upp allt mer kundorienterade serviceprocesser.
Nationellt jämförelsematerial
Med hjälp av jämförelsematerialet kan du även granska er verksamhet och kundnöjdhet i förhållande till andra företagshälsovårdsaktörer, såväl på nationell som på regional nivå.